„E“ jako elán – když se práce stane srdeční záležitostí

Nadšení, energie, entusiasmus, činorodost. To vše charakterizuje Spondeu od jejích zakladatelů až po současné pracovníky. Jaké tajemství se však skrývá za skutečností, že se elán pro práci a nadšení z nových výzev daří Spondee držet celých dvacet let? Abychom odpověděli na tuto otázku, zvolili jsme ELÁN dalším tématem ze série článků, stejně jako je písmeno E v názvu organizace Spondea.    

Od prvních momentů organizace, celých dvacet let spojila se Spondeou svůj pracovní a mnohdy i osobní život Dagmar Úlehlová. Z pozice ředitelky se postupem času přesunula na pozici projektové manažerky a členky správní rady. Není zdaleka sama, kdo odvádí cenné služby Spondee mnoho let a kdo se za tu dobu stal tak trochu tváří i duchem organizace.

„Pro lidi, kteří zde pracovali, byla Spondea vždy srdeční záležitostí. To pak bylo poznat i na jejich úsilí. Byli ochotní dělat věci nad rámec běžné pracovní náplně,“ uvědomuje si Eva Hrabálková, sociální pracovnice, která do organizace nastoupila před sedmnácti lety.

Elán a loajalita pracovníků se podle ní dobře ukázala v roce 2004, kdy se organizace stěhovala z budovy ve Štefánikově ulici do nových prostor v ulici Sýpka v Černých polích. „Půjčili jsme auta, domluvili pomoc kamarádů a celou Spondeu jsme přestěhovali během jednoho víkendu. Ani jsme k tomu nepotřebovali stěhováky,“ vzpomíná Hrabálková.

Hledáme nové výzvy

Za dvacet let dosáhla Spondea výrazného postavení na poli neziskových organizací. Vedení společnosti považuje za úspěch například uskutečněné mezinárodní projekty, granty ze zahraničí a v důsledku toho i nově zavedené programy či služby. Člověk by si mohl říct, že cíle už je dosaženo a nastal čas spočinutí. To pro Spondeu tak úplně neplatí.

„Když něčeho dosáhneme, neusneme na vavřínech. Stále hledáme nové výzvy, chceme naše služby neustále zlepšovat,“ popisuje ředitelka organizace Jana Levová, která ve Spondee pracuje od roku 2007.

Elán však není potřeba jen pro přijímání nových výzev ve směřování organizace. Bez stabilní motivace a velké dávky energie se neobejde ani každodenní přímá práce s klienty. Dobře si to uvědomuje například sociální pracovnice Petra Koláčková, vedoucí Intervenčního centra ve Spondee, která se už osm let na konzultacích denně potkává s klienty ohroženými fyzickým či psychickým domácím násilím.

„Motivaci mi dodává, když vidím, že naše služby opravdu pomáhají, že ta energie, kterou do toho vkládáme, není zbytečná. Nabíjí mě také, když se správným směrem vyvíjí spolupráce s policií a soudy,“ říká Koláčková. Důležitou roli pro udržení entuziasmu pro ni hraje také složení pracovního týmu a trvalá snaha o rozvoj organizace ze strany vedení. „Když nás vedení podporuje, pracuje se dobře,“ dodává Koláčková.

 

 

Děti, dospívající a rodiče

608 118 088

Osoby ohrožené domácím násilím

739 078 078

Osoby nezvládající agresivitu ve vztazích

725 005 367

Další kontakty
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial